Motorszerelésre mostanában nincs időm, s ez nem jó. Többet között azért sem, mert ilyenkor legfeljebb annyit foglalkozok a motorokkal, hogy néha szétnézek a netem a motoros hirdetések között. Ebből pedig semmi jó nem származhat.
Többször megfogadtam már, hogy nem hozok újabb motort a házhoz, olyat meg főleg nem, ami nem saját lábán jön. De néha mégis bűnbe esek.
Árultak a közelben egy Tomost. Ez ritka dolog az országnak ezen a végén. Pár napig vártam, hátha elviszik, aztán mégis felvettem az eladóval a kapcsolatot. Ilyenkor ebből már motorvásárlás szokott lenni. Most is ez lett.
A motor tartogatott jó és rossz meglepetéseket. Jó hír, hogy egy majdnem hiánytalan motor, csak a hátsó lámpa burkolata hiányzik. Extrákkal felszerelt, nem túl öreg típus; van rajta index, külön olajozás és elektronikus gyújtás -ami ad is szikrát. Sajnos a rossz hírek bőven ellensúlyozzák: a tank (ami maga a váz) vízzel volt feltöltve - valószínűleg citromsavas vízzel. A blokkban nem automata váltóba való olaj volt - ezen nem is nagyon lepődtem meg. Azon már jobban, hogy a tank alatti olajtartájban is ugyanilyen, közepesen szutykos hajtóműolaj volt. Nem csoda, hogy a motor tönkrement. Fúrás kell neki, meg új dugattyú.
További probléma, hogy a blokk deknije törött. Mind a kettő! A bal oldali a szokásos helyén tört el, a visszacsapódó berúgó kar törhette szét. Valaha meghegesztették, de újra eltört.
Ez is elég nagy baj, de a jobb dekni még nagyobb gondot okoz. Ennek az első része körben ki van repedve. Csak a ragasztó tartja a helyén.
Két oka lehet annak, hogy ez így kitört. Vagy egy komolyabb külső sérülés (esés, karambol), vagy egy hibás főtengely. A főtengely végén lévő csapágyat ugyanis a dekni tartja a helyén, és ha a főtengely elgörbül, a csapágyat vari szét vagy a csapágyházat, vagy egyszerűen kitöri a csapágyházat a helyéről. Szerintem itt ez történt - vagyis a főtengely is cserés, nem csak a dekni.
Szóval, lesz ezzel munka bőven. Majd jövőre.