Régi motorok (többnyire átalakítva)

  • Verhovetta
  • VaspaRiga
  • Membrovina
  • Babetta-Mustang-Tomos
  • Riga Delta
  • Egyéb motorok (Simson Star, Gilera DNA, Piaggio Ciao, Kárpáti)
  • Tomosz Targetosz

Keresés

Mások blogjai

  • Jawasaki
Tomosz Targetosz

Tomosz Targetosz

›
Tomosz Targetosz

2022/11/28 : vermes tibi Szólj hozzá!

dscn5099.JPG

Motorszerelésre mostanában nincs időm, s ez nem jó. Többet között azért sem, mert ilyenkor legfeljebb annyit foglalkozok a motorokkal, hogy néha szétnézek a netem a motoros hirdetések között. Ebből pedig semmi jó nem származhat.

Többször megfogadtam már, hogy nem hozok újabb motort a házhoz, olyat meg főleg nem, ami nem saját lábán jön. De néha mégis bűnbe esek.

Árultak a közelben egy Tomost. Ez ritka dolog az országnak ezen a végén. Pár napig vártam, hátha elviszik, aztán mégis felvettem az eladóval a kapcsolatot. Ilyenkor ebből már motorvásárlás szokott lenni. Most is ez lett.

A motor tartogatott jó és rossz meglepetéseket. Jó hír, hogy egy majdnem hiánytalan motor, csak a hátsó lámpa burkolata hiányzik. Extrákkal felszerelt, nem túl öreg típus; van rajta index, külön olajozás és elektronikus gyújtás -ami ad is szikrát. Sajnos a rossz hírek bőven ellensúlyozzák:  a tank (ami maga a váz) vízzel volt feltöltve - valószínűleg citromsavas vízzel. A blokkban nem automata váltóba való olaj volt - ezen nem is nagyon lepődtem meg. Azon már jobban, hogy a tank alatti olajtartájban is ugyanilyen, közepesen szutykos hajtóműolaj volt. Nem csoda, hogy a motor tönkrement. Fúrás kell neki, meg új dugattyú.

További probléma, hogy a blokk deknije törött. Mind a kettő! A bal oldali a szokásos helyén tört el, a visszacsapódó berúgó kar törhette szét. Valaha meghegesztették, de újra eltört.  

dscn5141.JPG

Ez is elég nagy baj, de a jobb dekni még nagyobb gondot okoz. Ennek az első része körben ki van repedve. Csak a ragasztó tartja a helyén.

dscn5145.JPG

dscn5156.JPG

Két oka lehet annak, hogy ez így kitört. Vagy egy komolyabb külső sérülés (esés, karambol), vagy egy hibás főtengely. A főtengely végén lévő csapágyat ugyanis a dekni tartja a helyén, és ha a főtengely elgörbül, a csapágyat vari szét vagy a csapágyházat, vagy egyszerűen kitöri a csapágyházat a helyéről. Szerintem itt ez történt - vagyis a főtengely is cserés, nem csak a dekni.

Szóval, lesz ezzel munka bőven. Majd jövőre.

dscn5102.JPG

dscn5106.JPG

dscn5108.JPG

dscn5113.JPG

dscn5114.JPG

dscn5118.JPG

312576250_6098685373499506_792493163775772877_n.jpg

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Karburátor, sportkipufogó, első próbakörök Karburátor, sportkipufogó, első próbakörök

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesmotor.blog.hu/api/trackback/id/tr5517989530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard