Régi motorok (többnyire átalakítva)

  • Verhovetta
  • VaspaRiga
  • Membrovina
  • Babetta-Mustang-Tomos
  • Riga Delta
  • Egyéb motorok (Simson Star, Gilera DNA, Piaggio Ciao, Kárpáti)
  • Tomosz Targetosz

Keresés

Mások blogjai

  • Jawasaki
Karburátor, sportkipufogó, első próbakörök

Karburátor, sportkipufogó, első próbakörök

›
Karburátor, sportkipufogó, első próbakörök

2024/5/02 : vermes tibi Szólj hozzá!

Tomost felújítani azért jó, mert még nagyjából minden alkatrész kapható hozzá, nem nagyon kell a börzéken meg fórumokon vadászni. Ez persze felemás dolog, mert a vérbeli veterános azt mondja erre, hogy ez csak legózás, némileg igaza is van. De legózni jó. Csak olykor elég drága, és újabb költekezésekre csábítja az embert.

A Targa hengere rozsdás volt, fúratni lehetett volna, de nem kapni hozzá túlméretes dugattyút. A drágább megoldást választottam: vettem hozzá új hengert. De ha már új hengert vesz az ember, akkor legyen benne némi extra: 65 köbcentis, pörgősebb hengert rendeltem. Hozzá új hengerfejet, a nagyobb sűrítés érdekében.

20240417_125650.jpg

20240417_125728.jpg

20240417_125735.jpg

20240417_134329.jpg

Aztán az is kiderült, hogy a karburátorral is bajok vannak. Lukas az úszója, a szívató részt valaki tönkretette, meg egyébként is, a 65-ös hengerhez jó volna egy nagyobb torokátmérőjű. Úgyhogy ebből is újat vettem, 15-ö Dellorto-replikát. Jól is működött, de volt vele egy kis gond. Ennél a motortípusnál egy burkolat fedi el a karburátort, a bázbowden előre áll. A z új karburátornak meg felfelé állt a bowden-kivezetése. Próbáltam rárakni a régi porlasztó kanyarcsövét, de még így sem volt jó, a karburátor fedelének kivezetése a réginél ferde, az újnál meg egyenes. Sajnos nem tudtam kicserélni a régire a fedelet, mert a szívató kiakasztó-pöckét valaki levágta. Végül addig túrkáltam az alkatrészeim között, amíg találtam egy ferde kivezetésűt és mégis ki tudtam cserélni. Így már befér minden a burkolat alá.

20240417_145039.jpg

20240417_145100.jpg

20240417_144520.jpg

20240417_144604.jpg

20240417_145118.jpg

20240417_151519.jpg

437257687_3692303927700230_5267294455463708875_n.jpg

A Tomos motorja gyárilag le van fojtva, főleg a kipufogó által: nagyon vékony, kanyargó cső csatlakozik a hengerhez. Ezt a fojtást meg akartam szüntetni, úgyhogy vettem egy sportkipufogót, ami lényegesen szélesebb és rezonátoros.

440768557_1668951200517626_7133820176145682742_n.jpg

440816191_297109403334670_2870600892626991415_n.jpg

Ez egy nagyon sportos kipufogó. Túlságosan is az. Alsó fordulatszám-tartományban elgyöngíti a motort, fél gáz fölött meg meglódul tőle a motor és jól pörgeti. Ez elvileg jól hangzik, de nekem nem tetszik, hogy ennyire kell pörgetni. Nem kis részben azért nem tetszik, mert ez egy hangos kipufogó, alapjáraton még viselhető a hangja, de felpörögve ordít. Legalábbis én nem ehhez vagyok szokva. És nem is akarom ezt megszokni, úgyhogy egyelőre visszatettem a motorra a régi kipufogót, ezt meg el fogom adni. A fiatal tuningmesterek örülni szoktak, ha a motornak "feltűnő" hangja van.

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Lánckerék, kerék, tengely, avagy bármihez nyúlok, azt javítani kell Lánckerék, kerék, tengely, avagy bármihez nyúlok, azt javítani kell
  • Delta kuplung - variációk Delta kuplung - variációk
  • Kérje a harmadik felömlőt! Kérje a harmadik felömlőt!
  • Babetta-Mustang-Tomos Babetta-Mustang-Tomos
  • Riga Delta Riga Delta

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesmotor.blog.hu/api/trackback/id/tr1218395001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard