Egy Verhovina 6-os felújítása során sikerült szert tennem néhány gyári "új" Verhovina/Riga alkatrészre. Ezek többsége egy termelőszövetkezet raktárában pihent negyven évig, s most hozzám került. A Verhovina felújítása végül nem valósult meg (csak némileg átalakítva, ahogyan a Verhovetta link alatt látható), az alkatrészek zöme megmaradt, s én elhatároztam, hogy beszerzek egy nagyon rossz állapotban lévő Rigát, s annak a felújításához használom fel őket. Néhány hónap keresgélés után találtam meg az ideális alapanyagot:
A motornak több része menthetetlen volt, ezeket cseréltem, sok mindent átépítettem és átalakítottam rajta, pl. a villanyrendszert, ami akkumulátoros lett.
A leglényegesebb átalakításon a kuplung esett át. Röpsúlykuplungos szerkezeten kezdtem törni a fejem, kísérletezgettem, s végül összeállt egy jól működő és strapabíró megoldás.
A motoros találkozókra többnyire ezzel a motorral járok, mert viszonylag kényelmes hosszú távon és az átalakításoknak köszönhetően az utazósebessége 50 km/h körül van. Sok 100-150 km-es, vagy ennél is hosszabb túrát tettem már meg vele az elmúlt évek során.
Blogot vezettem róla, amiben végig lehet nézni feléledésének és alakulásának (néha elég kacifántos) történetét; ez a vermesriga.blog.hu oldalon található.