2014-ben, kb. 15 év szünet után újra elkezdtem foglalkozni a szocialista kismotorokkal. Kertes házba költöztünk, s azt terveztem, hogy valami veterán kismotorral fogok dolgozni járni. Vettem egy Verhovina 6-ost, s elkezdtem felújítani, átalakítani, hogy a mindennapi közlekedésre alkalmas legyen. Néhány hónap után beláttam, hogy az eredeti konstrukció nem tud eleget tenni a 21. századi követelményeknek, tehát elég radikális átépítésre lesz szükség.
Beszereztem egy 207-es Babettát, s ebből a két motorból született meg a Verhovetta (Verhovina + Babetta). A Babetta futóműre átpakoltam a lehető legtöbb Verhovina alkatrészt. Az emberek általában azt hiszik, hogy ez egy Babetta blokkos Verhovina, pedig pont fordítva van: alapjaiban és hivatalosan ez egy Babetta.
A blokk kapott egy 210-es Babetta hengert, így már 40 körüli/fölötti a végsebessége. Sok túrán és találkozón részt vettem már vele, egy ideig munkába járásra is használtam. Néha még mindig bütykölök rajta, pl. akkus alakítottam át a villanyrendszert, s tervezek is még ezt-azt, pl. egy membrán beszerelését - de más motorjaim mellett elég kevés időm jut rá.
Ez volt tehát az első motorom, amit átalakítottam. Blogot vezettem róla, amiben részletesen végig lehet nézni a történetét, ez a verhovetta.blog.hu oldalon található.