Ezt a motort kifejezetten azért szereztem be, mert volt egy tervem: membránosra kellene átalakítani egy öreg Verhovinát.
Ez az 1971-es Verhovina hármas ideális alany volt, mert 99%-ban eredeti állapotban maradt fenn. Rendbe raktam, teljes motorgenerált kapott, kifényesítettem a megfakult festést, a villanyrendszerét átalakítottam akkumulátorosra. A blokk fölötti műanyag doboz nagy kincs ennél a típusnál, ezen a motoron is törött volt, úgyhogy üvegszálas műgyantából készítettem újat.
Amikor így üzemképes lett a motor, átalakítottam membránosra. Először egy lapos rendszerű csapószelepet szereltem fel, itt még a résvezérlés is megmaradt:
Ezután egy V-típusú membránt szerkesztettem be, egy elég otromba membránházzal - sajnos másként nem fért el.
A kísérlet sikerült, a rendszer működött, a motor érezhetően erősebb lett. De összességében nem lett átütő erejű az átalakítás, ellenben a tervezettnél több munkát kellett belefektetni. A motort végül visszaalakítottam eredeti állapotába és eladtam.
Az átalakításról blogot vezettem; a vermesverhovina3.blog.hu oldalon lehet végignézni.